OPLEIDING PROFESSIONEEL MASSEUR

Deze opleiding is bedoeld voor mensen die een praktijk willen starten of hun bestaande praktijk willen aanvullen met (deep tissue) massage.

In het eerste jaar volg je het basisjaar natuurlijke gezondheidszorg waarin je de noodzakelijke basiskennis krijgt die voor elke hulpverlener essentieel is.

In het tweede jaar volg je dan de lessenreeks deep tissue massage.

Wil je enkel voor eigen gebruik en uit persoonlijke interesse een opleiding massage volgen zonder professionele doeleinden of heb je al een basisdiploma als hulpverlener? Dan kun je er ook voor kiezen om enkel in te schrijven voor de cursus massage.

Na afronding van elke cursus kun je een vormingsattest downloaden via je persoonlijk account; na afronding van de gehele opleiding kun je het getuigschrift van professioneel masseur bekomen.

Programma: basisjaar natuurlijke gezondheidszorg 2023/2024 en de cursus massage
(van alle vakken op het lesrooster vind je onder "ons aanbod" in alfabetische volgorde de nodige inhoudelijke informatie)

Lesgeld: jaartraject natuurlijke gezondheidszorg: 2229 euro; cursus massage 769 euro

Lesdagen: donderdagen OF zaterdagen, je kiest voor één van beide lesdagen, telkens van 9.30u tot 16.00u