Getuigenis Marleen Petit

In het 4de jaar van de opleiding gezondheidsconsulent aan de Levensschool (je leest hier mijn getuigenis over deze opleiding) kwam ik voor het eerst in aanraking met klassieke homeopathie. Ik leerde er het homeopathisch repertorium van Kent kennen. Zo grappig vond ik dat, al die menselijke eigenaardigheden en rare symptomen die erin stonden met bijpassende homeopathische middelen. Maar toen wist ik nog niet goed wat ik ermee moest.

De driejarige cursus van Dr Fons Vanden Berghe “homeopathie voor plant, dier en zelfhulp” bracht daar verandering in. Met zijn 30 jaar praktijkervaring als homeopathisch huisarts en zijn onschatbare kennis over tientallen homeopathische middelen is Fons een superdeluxe lesgever die je vlot wegwijs maakt in deze ingewikkelde materie. Hij leerde ons dat je met die vele “strange, rare en peculier” symptomen uit de 1542 bladzijden van het repertorium van Kent iets kunt doen. Er passen homeopathische middelen bij waarmee je jezelf en je gezin en zelfs je huisdieren en planten kunt helpen om zich weer goed in hun vel te voelen, zowel op fysiek, emotioneel en mentaal vlak. Tijdens deze driejarige cursus heb ik op een andere manier leren luisteren naar mensen en kijken naar dieren en planten.

Na anderhalf jaar cursus en zelfstudie, in de boeken die Fons maakte van de lessen van Vassilis Ghegas, begon ik patronen te zien bij mezelf en bij mijn toen 8-jarige zoon. Ik zette de stap om ons met klassieke homeopathie te laten begeleiden bij een goeie homeopaat. Ongelofelijk wat dat heeft gedaan met ons beiden. Toen ik nog verder vorderde met de opleiding ben ik ook zelf aan de slag gegaan met mijn man. Heel ons gezin zit dus aan de homeopathie... Wat een verandering dat op een aantal maanden tijd teweeg bracht! Dat is gigantisch! We zijn allemaal veel vrolijker, lachen meer, kunnen meer van elkaar verdragen, zijn minder kribbig en kunnen de grilligheden van het leven beter relativeren. Schitterend toch? En dat allemaal door suikerbolletjes besprenkeld met water….

Klassieke homeopathie omvat een ongelofelijke kennis. Er gaat een ongelofelijke kracht van uit. De basisbeginselen van homeopathie zouden onderwezen moeten worden op alle scholen. Homeopathie zou voor iedereen beschikbaar moeten zijn. Meer nog, het zou vanzelfsprekend moeten zijn als basis van onze menselijke gezondheid!

Marleen Petit

Gezondheidsbegeleider

Doctor in de Medische Wetenschappen

Natuurvoedingsdeskundige - Diëtist