DETOXKUREN/MILIEU & GEZONDHEID

De laatste jaren raken meer en meer mensen overtuigd van het belang van zuiveringskuren, in allerlei vormen: sapkuren, vastenkuren, het intermitterend vasten heeft de laatste jaren veel aandacht gekregen,...

En met goede redenen!

In de loop der jaren kan het lichaam langzaam vervuild worden met allerlei afvalproducten van de stofwisseling. Dit kan onder andere door het nuttigen van ongezonde voedingsmiddelen en dranken, door roken, of door het onoordeelkundig gebruik van chemische medicatie. Deze ‘toxines’ zijn vaak terug te vinden in het bindweefsel, het vetweefsel, de darmen of het bloed. Soms slaan ze neer in de gewrichten.

Zuiveringskuren hebben altijd al een belangrijke rol gespeeld in de natuurlijke gezondheidszorg. In deze cursus verdiepen we ons in het hoe, het waarom, het wanneer en de werking van:

• Fruitkuren
  • Sapkuren
  • Vastenkuren

Ook de hulpmiddelen die tijdens deze kuren het zuiveringsproces ondersteunen, zullen besproken worden:

• Klei en bentoniet
  • Zuiverende kruiden
  • Het lavement
  • Colon Clean en andere zuiveraars

Voor hulpverleners die zich willen toeleggen op zuiveringskuren, of die aan de slag willen gaan in kuuroorden.

Voor iedereen die een inwendige grote schoonmaak kan gebruiken!

Het zuiveren van lichaam en bloed, vooral door middel van vastenkuren, was van oudsher een belangrijk ritueel ter voorbereiding en versnelling van geestelijke groei. Deze module is dan ook de beste voorbereiding voor iedereen die overweegt om een sap-/vasten-/zuiveringskuur te volgen.

Wil je graag zelf ervaren wat een milde zuivering voor jou doet?

DATA SCHOOLJAAR 2023/2024
donderdag 11 en 18 januari, 8 en 22 februari 2024
OF
zaterdag 13 en 20 januari, 10 en 24 februari 2024

Je kiest voor één van beide lesdagen: donderdag of zaterdag

Deze lessenreeks is ook digitaal, geheel op eigen tempo te volgen. Stuur na je inschrijving&betaling een mail naar info@levensschool.be en ontvang de link naar de lessen zodat je kunt starten wanneer je wenst (je ontvangt dan ook info over het cursusboek en de prijs hiervan).

LESTIJDEN:
9.30u tot 16.00u (middagpauze 12u15 tot 13u15)

LESLOCATIE:
Abdij van Tongerlo, Abdijstraat 40, 2260 Tongerlo (voor gps: Geneinde1, Tongerlo)

DOCENT:
Rob Vaes