VOETREFLEXOLOGIE: VERDIEPINGSDAG VOETKWAALTJES (VOOR REFLEXOLOGEN)

Voeten!  Wat een prachtige onderdanen...

Maar als voetreflexoloog krijg je ook heel wat voetkwaaltjes te zien.  Kan je daar zelf iets aan doen met voetreflex en wanneer moet je deze mensen best doorverwijzen?  Welk advies kan je cliënt verder helpen?  Hoe ontstaan die problemen en hoe kan je ze voorkomen?

We gaan een achttal van de meest voorkomende kwaaltjes van naderbij bekijken en we gaan daarna samen oefenen.  Zo komen we meer te weten over Hallux valgus, schimmelnagels, hielspoor, enz.

Tot slot gaan we ook enkele voetverstevigende oefeningen bekijken die we later aan onze cliënten kunnen  aanleren.

Deze lessen zijn bedoeld voor mensen met een eigen praktijk of voor studenten die al een basisopleiding voetreflex hebben gevolgd.

We hebben voor de les maar één handdoek nodig (we gaan die dag geen voetmassage doen). Moest je een tennisbal hebben kan je die meebrengen.

DATUM:
28 maart 2024

LESTIJDEN:
9.30 u tot 16.00u (middagpauze van 12u15 tot 13u15)

LESLOCATIE:
Abdij van Tongerlo, Abdijstraat 40, 2260 Tongerlo (voor gps: Geneinde1, Tongerlo)

DOCENT:
Leon Cools