THEMADAGEN: ORTHOMOLECULAIRE PREVENTIE EN AANPAK VAN DIABETES TYPE 2

Diabetes type 2, voorheen ouderdomsdiabetes genoemd, neemt dermate toe in onze leefwereld dat we van een échte "pandemie" mogen spreken. Deze aandoening leidt niet alleen tot zorgwekkende complicaties, ze zet ook ons zorgsysteem heel sterk onder druk en leidt tot aanzienlijke economische verliezen.

Veeleer dan (de vaak ontoereikende) medicijnen, zijn de drie basismaatregelen die genomen moeten worden om diabetes type 2 een halt toe te roepen of onder controle te houden: afvallen bij overgewicht, meer bewegen en een gezonde voedingswijze aannemen. Helaas worden in verband met dat laatste aspect vaak verkeerde adviezen gegeven in de reguliere dieetleer en wordt met name de nefaste rol van suiker nauwelijks belicht.

Wat is precies "insulineresistentie" aan de basis van diabetes type 2 en welke rol speelt abdominaal vetweefsel daarin? Wat zijn de echt werkzame voedingsadviezen bij diabetes type 2? Met welke wetenschappelijk onderbouwde kruidensupplementen en voedingsstoffen kan er nog een betere controle over de bloedglucosespiegel en geglycosyleerd hemoglobine verkregen worden?

Tijdens deze themadag worden hierop heldere antwoorden geformuleerd.

Docent:
Dr Geert Verhelst

Datum:
Donderdag 1 februari 2024
Zaterdag 3 februari 2024
Online, om de les op eigen tempo, wanneer je wenst, te volgen.
Je kiest dan bij inschrijving voor de optie e-learning. Stuur na je inschrijving & betaling van het lesgeld een mailtje naar info@levensschool.be om de link met je wachtwoord op te vragen.

Lesuren:
Van 9.30u tot 16u

Lesgeld:

Cursusboek:
24 euro (32 euro incl verzendkosten wanneer je de les online volgt) (te bestellen per mail info@levensschool.be)

Inschrijving:
Via de website (knop inschrijven):
Na je registratie kun je inschrijven. Kies voor de optie "korte cursus" en vervolgens voor "themadag diabetes2" op donderdag of zaterdag of via e-learning. Na betaling van het lesgeld ontvang je een bevestiging van je inschrijving per mail.

Deze themadag vormt onderdeel van het vak orthomoleculaire leer binnen onze opleiding tot orthomoleculair voedingscoach.
Andere boeiende thema's in de orthomoleculaire preventie en ondersteuning:

• kanker
  • immuniteit
  • stress & burn out
  • depressiviteit
  • maag, darmen en lever
  • schildklierproblemen
  • artrose
  • gewrichtsklachten en osteoporose
  • menopauzale klachten – pms – borstkanker
  • benigne prostaathypertrofie – prostkaatkanker
  • anti-aging