THEMADAGEN: ORTHOMOLECULAIRE ONDERSTEUNING BIJ STRESS, BURN-OUT EN DEPRESSIVITEIT

Tweedaagse lessenreeks:

1. Orthomoleculaire preventie en aanpak van stress, burn-out en slapeloosheid
Een veeleisende job, een druk gezin, files op de weg, onverwachte tegenslagen, examens af te leggen of sportwedstrijden te betwisten… door onvermijdelijke stress zijn we vaak gespannen en zenuwachtig overdag en vatten we ’s avonds moeilijk de slaap.

Bovendien zorgen de hoge eisen die aan ons worden gesteld ook sneller voor vermoeidheid en mindere prestaties, soms tot een regelrechte ‘burn-out’ toe.

Wat gebeurt er precies in ons lichaam als we aanhoudend teveel stress ervaren? Hoe ontstaat daardoor eventueel een burn-out? Met welke levensstijladviezen, kruiden en voedingsstoffen kunnen we helpen de stressbestendigheid verhogen, om meer ontspannen te zijn, over meer energie te beschikken en beter te slapen? Op deze themadag wordt hierop dieper ingegaan.

2. Orthomoleculaire preventie en aanpak van depressiviteit
Neerslachtigheid, somberheid, zwarte gedachten, depressiviteit... steeds meer mensen kampen met een negatieve gemoedsstemming, inmiddels de ‘kwaal van de 21e eeuw’ genoemd.

Hoewel depressiviteit uiteraard in de hand gewerkt wordt door tegenslagen, verdriet, frustratie en een jachtige levenswijze, is er bij de westerse mens vaak een ondergrond van ‘chronische, stille ontsteking’ en van verhoogde ‘vrije radicalendruk’ aanwezig die hem gevoeliger maakt voor gemoedsstoornissen. Antidepressiva werken niet op die oorzaken in, helpen helaas niet iedereen en kunnen soms tot vervelende nevenwerkingen leiden.

Wat zijn de belangrijkste aanpassingen in voedings- en levenswijze die kunnen doorgevoerd worden voor een meer positieve en opgeruimde stemming? Van welke voedingssupplementen en kruidenpreparaten mag een ondersteuning verwacht worden bij depressiviteit? En welke daarvan kunnen eventueel met antidepressiva gecombineerd worden? Daarop worden heldere antwoorden geformuleerd.

Docent:
Dr Geert Verhelst

Data:
Donderdag 7 (live, op school) en 14 maart 2024 (online via Zoom)
OF
Zaterdag 9 (live, op school) en 16 maart 2024 (online via Zoom)

Ben je een dag verhinderd om de les live mee te volgen? Je krijgt nadien een link met wachtwoord om de replay te bekijken.
OF
Online: je kunt er ook voor kiezen om de lessen online te volgen op eigen tempo, wanneer je wenst (middels opnamen).
Je kiest dan bij inschrijving voor de optie e-learning, stuur na je inschrijving & betaling van het lesgeld een mailtje naar info@levensschool.be om de link met je wachtwoord op te vragen.

Lesuren:
Van 9.30u tot 16u

Lesgeld:

Cursusboek:
Er is een cursusboek beschikbaar, de prijs bedraagt 30 euro (38 euro incl verzendkosten)

Inschrijving:
Via de website (knop inschrijven):

Na je registratie kun je inschrijven. Kies voor de optie "korte cursus" en vervolgens voor "themadagen stress" op donderdag of zaterdag of voor de optie e-learning. Na betaling van het lesgeld ontvang je een bevestiging van je inschrijving per mail. Wil je de lessen online volgen? Stuur een mail naar info@levensschool.be zodat we je de logingegevens kunnen bezorgen.

Deze themadagen vormen onderdeel van het vak orthomoleculaire leer binnen onze opleiding tot orthomoleculair voedingscoach.
Andere boeiende thema’s in de orthomoleculaire preventie en ondersteuning bij:

• kanker
  • immuniteit