THEMADAGEN: ORTHOMOLECULAIRE ONDERSTEUNING BIJ SCHILDKLIERPROBLEMEN

ORTHOMOLECULAIRE ONDERSTEUNING BIJ SCHILDKLIERPROBLEMEN

Via de productie van het schildklierhormoon met een sterke impact op de globale stofwisseling en op de hersenfuncties, vervult de schildklier een kardinale rol in het behoud van een goede gezondheid.

Helaas bestaan zowel met hypothyreoïdie (trage schildklierwerking) als met hyperthyreoïdie (overactieve schildklier) aandoeningen die een niet te onderschatten negatieve impact op de gezondheid kunnen hebben. Bovendien steunen deze aandoeningen niet zelden op een zogenaamde "auto-immuniteit", wat maakt dat ze niet zo eenvoudig af te remmen of aan te pakken zijn.

Wat zijn de belangrijkste maatregelen - zolang er geen schildklierhormoon moet ingenomen worden of er geen operatieve ingreep moet gebeuren - qua levensstijl, voeding, supplementen en kruiden om de schildklierfunctie te optimaliseren? Op deze themadag worden de nuttigste tips hiervoor op een rijtje gezet.

Docent:
Dr Geert Verhelst

Datum:
Donderdag 2 mei 2024
Zaterdag 4 mei 2024
Online, om de les op eigen tempo, wanneer je wenst, te volgen.
Je kiest dan bij inschrijving voor de optie e-learning. Stuur na je inschrijving & betaling van het lesgeld een mailtje naar
info@levensschool.be om de link met je wachtwoord op te vragen.

Lesuren:
Van 9.30u tot 16u

Lesgeld:

Cursusboek:
De prijs van het cursusboek bedraagt 15 Euro (23 euro inclusief verzendkosten).

Inschrijving:
Via de website (knop inschrijven):
Na je registratie kun je inschrijven. Kies voor de optie "korte cursus" en vervolgens voor "themadag schildklier" op donderdag of zaterdag of voor de optie e-learning.
Na betaling van het lesgeld ontvang je een bevestiging van je inschrijving per mail en de betalingsinstructies.

Deze themadag vormt onderdeel van het vak orthomoleculaire leer binnen onze opleiding tot orthomoleculair voedingscoach.
Andere boeiende thema's in de orthomoleculaire preventie en ondersteuning:

• kanker
  • diabetes