THEMADAGEN: ORTHOMOLECULAIRE ONDERSTEUNING BIJ ARTROSE EN OSTEOPOROSE

ORTHOMOLECULAIRE PREVENTIE EN AANPAK VAN OSTEOPOROSE

Eén van de gevolgen van de toenemende vergrijzing in onze maatschappij is het feit dat steeds meer mensen aan osteoporose lijden en daardoor een verhoogd risico op botbreuken en rugpijn vertonen. Bovendien blijkt deze aandoening niet alleen voorbehouden voor vrouwen na de menopauze, ze komt ook steeds meer voor bij mannen en zelfs bij jongere mensen.

Waarom is "botontkalking" een verkeerde naam, wat zijn de eigenlijke oorzaken van osteoporose, welke aanpassingen in levensstijl en voeding kunnen we doorvoeren, is het echt zo eenvoudig dat we meer melkproducten moeten consumeren en meer calciumsupplementen moeten innemen en wat zijn de belangrijkste hulpmiddelen qua voedingssupplementen en kruiden? Op al deze vragen wordt een verhelderend antwoord gegeven tijdens deze themadag.

ORTHOMOLECULAIRE HULP BIJ GEWRICHTSKLACHTEN (ARTROSE EN ARTRITIS)

Heel wat mensen worden dagelijks in hun bewegingen geremd door artrose of artritis. Het inzetten van ontstekingswerende medicijnen bij die pijnlijke en/of stijve gewrichten kan wel het comfort verbeteren, maar is niet altijd zonder nevenwerkingen en pakt evenmin het probleem bij de basis aan.

Gelukkig kunnen goed gekozen natuurlijke maatregelen (voeding, supplementen, kruiden) substantiële verlichting geven en dit door vooral op twee terreinen in te werken: enerzijds door de ontsteking in de gewrichten af te remmen, anderzijds door het kraakbeen erin te beschermen en te voeden. Op deze themadag wordt een helder overzicht gegeven van de mogelijkheden om op een naturlijke wijze weer soepel en pijnvrij te bewegen.

Docent:
Dr Geert Verhelst

Data:
Donderdag 16 en 23 mei 2024
OF
Zaterdag 18 en 25 mei 2024
OF

Online, om de les op eigen tempo, wanneer je wenst, te volgen.
Je kiest dan bij inschrijving voor de optie e-learning. Stuur na je inschrijving & betaling van het lesgeld een mailtje naar info@levensschool.be om de link met je wachtwoord op te vragen.

Lesuren:
Van 9.30u tot 16u

Lesgeld:
198 euro

Cursusboek:
De prijs van het cursusboek bedraagt 24 euro, je kunt dit voor aanvang van de les op school aankopen. Volg je de lessen online? Dan kun je per mail (info@levensschool.be) het boek bestellen, de prijs bedraagt 32 euro inclusief verzendkosten.

Inschrijving:
Via de website (knop inschrijven):
Na je registratie kun je inschrijven. Kies voor de optie "korte cursus" en vervolgens voor "themadagen gewrichtsklachten" op donderdag of zaterdag of voor de optie e-learning. Na betaling van het lesgeld ontvang je een bevestiging van je inschrijving per mail en de betalingsinstructies.

Deze themadagen vormt onderdeel van het vak orthomoleculaire leer binnen onze opleiding tot orthomoleculair voedingscoach.
Andere boeiende thema's in de orthomoleculaire preventie en ondersteuning:

• hart-/vaatziekten
  • kanker
  • diabetes
  • immuniteit
  • stress & burn out, depressiviteit
  • schildklierproblemen
  • gewrichtsklachten en osteoporose
  • menopauzale klachten – pms – borstkanker
  • benigne prostaathypertrofie – prostkaatkanker
  • anti-aging
  • hart-/vaatziekten (werd reeds via live webinars gegeven, kan nu online gevolgd worden)