THEMADAGEN: ORTHOMOLECULAIRE ONDERSTEUNING BIJ AANDOENINGEN AAN MAAG/LEVER/DARMEN

ORTHOMOLECULAIRE PREVENTIE EN AANPAK VAN MAAG-, DARM- EN LEVERAANDOENINGEN

Met "de dood schuilt in de darm" gaf Hippocrates eeuwen geleden al het belang aan van een optimale darmfunctie voor een goede gezondheid. Inmiddels weten we ook dat de maag een zeer belangrijke eerste stap vervult in de spijsvertering en dat de lever een cruciale rol speelt in onder meer de vetvertering en de lichaamsontgifting.

Gedurende de drie themadagen wordt dieper ingegaan op de belangrijkste aandoeningen van maag, darmen en lever. Eerst wordt hierbij nagegaan welke de belangrijkste aandrijvers zijn voor deze pathologieën, op welke manieren de westerse levensstijl ertoe bijdraagt en waarom met name een optimale integriteit van de maagdarmslijmvliezen en een harmonische darmflora zo belangrijk zijn.

Vervolgens wordt nagegaan wat qua levensstijl, voeding, supplementen en kruiden de voornaamste maatregelen zijn om maag-, darm- en leveraandoeningen het hoofd te bieden.

Docent:
Dr Geert Verhelst

Data:
Donderdag 28 maart, 18 en 25 april 2024
OF
Zaterdag 30 maart, 20 en 27 april 2024
OF

Online, om de les op eigen tempo, wanneer je wenst, te volgen. Je kiest dan bij inschrijving voor de optie e-learning. Stuur na je inschrijving & betaling van het lesgeld een mailtje naar info@levensschool.be om de link met je wachtwoord op te vragen.

Lesuren:
Van 9.30u tot 16u

Lesgeld:

Cursusboek:
De prijs van het cursusboek bedraagt 30 euro (38 euro incl verzendkosten)

Inschrijving:
Via de website (knop inschrijven):
Na je registratie kun je inschrijven. Kies voor de optie "korte cursus" en vervolgens voor "themadagen maag/lever" op donderdag of zaterdag of voor de optie e-learning. Na betaling van het lesgeld ontvang je een bevestiging van je inschrijving per mail en de betalingsinstructies.

Deze themadagen vormen onderdeel van het vak orthomoleculaire leer binnen onze opleiding tot orthomoleculair voedingscoach.
Andere boeiende thema's in de orthomoleculaire preventie en ondersteuning:

• hart-/vaatziekten
  • kanker
  • diabetes
  • immuniteit
  • stress & burn out, depressiviteit
  • schildklierproblemen
  • artrose