THEMADAG: ORTHOMOLECULAIRE ONDERSTEUNING VAN HET IMMUUNSYSTEEM

NATUURLIJKE PREVENTIE EN AANPAK VAN INFECTIES

Meer dan 150 jaar geleden ontdekte Louis Pasteur dat micro-organismen aan de basis lagen van infectieziekten. Toch erkende hij op het einde van zijn leven ook het belang van de bodem waarop een ziekteverwekkend virus, bacterie of schimmel valt. Een infectie is dus niet altijd het gevolg van een toevallig contact, want als onze lichaamseigen weerstand sterk is, kunnen we veel beter ziektekiemen afslaan dan wanneer wij een verzwakte afweer hebben.

Hoe werkt het immuunsysteem in grote lijnen? Wat zijn de belangrijkste tips qua leefstijl en voedingsgewoonten om over een sterk immuunsysteem te beschikken? Welke zijn de belangrijkste voedingssupplementen en kruiden waarvan bewezen is dat ze helpen infecties voorkomen of, indien ze toch optreden, deze  milder laten verlopen? Welke specifieke adviezen kunnen we geven qua bescherming tegen het coronavirus? Tijdens deze themadag worden hierop heldere antwoorden geformuleerd.

Docent:
Dr Geert Verhelst

Datum:
Donderdag 29 februari 2024
Zaterdag 2 maart 2024
Online, om de les op eigen tempo, wanneer je wenst, te volgen.
Je kiest dan bij inschrijving voor de optie e-learning. Stuur na je inschrijving & betaling van het lesgeld een mailtje naar info@levensschool.be om de link met je wachtwoord op te vragen.

Lesgeld:

Cursusboek:
33 euro incl verzendkosten (te bestellen per mail info@levensschool.be)

Inschrijving:
Via de website (knop inschrijven):
Na je registratie kun je inschrijven. Kies voor de optie "korte cursus" en vervolgens voor "themadag immuniteit" op donderdag of zaterdag of via e-learning. Na betaling van het lesgeld ontvang je een bevestiging van je inschrijving per mail.

Deze themadag vormt onderdeel van het vak orthomoleculaire leer binnen onze opleiding tot orthomoleculair voedingscoach.
Andere boeiende thema's in de orthomoleculaire preventie en ondersteuning:

• kanker
  • diabetes