THEMADAG: ORTHOMOLECULAIRE ONDERSTEUNING BIJ MENOPAUZE - PMS - BORSTKANKER - BENIGNE PROSTAATHYPERTROFIE EN PROSTAATKANKER

ORTHOMOLECULAIRE HULP BIJ MENOPAUZALE KLACHTEN EN BORSTKANKER
Warmteopzwellingen, nachtzweten, stemmingswisselingen, laag libido, vaginale droogte... voor veel vrouwen is de overgang of menopauze geen prettige levensfase tot een nieuw evenwicht wordt bereikt.

Maar bovenal komen na de menopauze processen zoals osteoporose en atherosclerose in een stroomversnelling terecht en verhoogt de kans op (borst-)kanker, diabetes, dementie en andere degeneratieziekten.

Wat is de menopauze precies, welke veranderingen grijpen er plaats en welke levensstijladviezen en natuurlijke middelen kunnen helpen om vlotter door de overgang te gaan en langer gezond en vitaal te blijven? Op welke manieren kan er beschermd worden tegen borstkanker? Tijdens deze themadag worden op deze en vele andere vragen heldere antwoorden geformuleerd.

NATUURLIJKE PREVENTIE EN AANPAK VAN PROSTAATLIJDEN
Door factoren zoals onvolwaardige voeding, zittende levensstijl en atherosclerose kan vanaf de leeftijd van 40 à 50 jaar bij mannen goedaardige prostaathypertrofie optreden. Dat kan leiden tot vervelende urinaire klachten en een verminderd levenscomfort.

Daarnaast zien we ook op steeds jongere leeftijd prostaatkanker optreden. In bepaalde gevallen evolueert die gelukkig heel traag, maar in andere gevallen kan die al te snel een agressief karakter aannemen.

Wat zijn de mogelijke natuurlijke maatregelen op het vlak van leefstijl, voeding, voedingssupplementen en kruiden die deze prostaataandoeningen - zolang er geen operatieve ingreep nodig is -  substantieel verlichten of afremmen? Op deze themadag worden op deze en andere vragen heldere antwoorden gegeven.

Docent:
Dr Geert Verhelst

Data:
Donderdag 30 mei (live, op school) en 6 juni 2024 (online via Zoom)
OF
Zaterdag 1 juni (live, op school) en 8 juni 2024 (online via Zoom)

Ben je een dag verhinderd om de les live mee te volgen? Je krijgt nadien een link met wachtwoord om de replay te bekijken.
OF
Online: je kunt er ook voor kiezen om de lessen online te volgen op eigen tempo, wanneer je wenst (middels opnamen).
Je kiest dan bij inschrijving voor de optie e-learning, stuur na je inschrijving & betaling van het lesgeld een mailtje naar info@levensschool.be om de link met je wachtwoord op te vragen.

Lesuren:

Van 9.30u tot 16u

Lesgeld:

Cursusboek:
De prijs van het cursusboek bedraagt 22 euro; je kunt het voor aanvang van de les op school aankopen. Wanneer je de lessen online volgt kun je het boek per mail (info@levensschool.be) bestellen, de prijs bedraagt 30 euro inclusief verzendkosten.

Inschrijving:
Via de website (knop inschrijven):
Na je registratie kun je inschrijven. Kies voor de optie "korte cursus" en vervolgens voor "themadagen menopauze" op donderdag of zaterdag of e-learning.
Na betaling van het lesgeld ontvang je een bevestiging van je inschrijving per mail en de betalingsinstructies.

Deze themadagen vormen onderdeel van het vak orthomoleculaire leer binnen onze opleiding tot orthomoleculair voedingscoach.

Andere boeiende thema’s in de orthomoleculaire preventie en ondersteuning bij:

• hart-/vaatziekten
  • kanker
  • diabetes
  • maag/darmen/lever
  • immuniteit
  • stress & burn out, depressiviteit
  • schildklierproblemen
  • artrose