RELAXATIE-MEDITATIEBEGELEIDING

Stress is één van de belangrijkste ziekmakende factoren van deze tijd. Bij vele ziekten (bijvoorbeeld hart- en vaatziekten), speelt stress een primaire rol. Volgens de psycho-neuro-immunologie is langdurige stress nefast voor onze weerstand. Als stress te lang aanhoudt kom je in de zogenaamde uitputtingsfase waarin je vatbaarder wordt voor allerlei aandoeningen. Daarom geven veel artsen hun patiënten het advies om zich te leren ontspannen. De neurowetenschappen bevestigen bovendien dat meditatie een gunstige invloed heeft op lichaam en geest.

In dit kader biedt De Levensschool een kwalitatief hoogstaande opleiding aan. Eerst leer je jezelf te relaxeren, om daarna te leren hoe je anderen kunt leren ontspannen. Je leert je terugtrekken in je eigen innerlijke ruimte en vanuit de rust en ontspanning die je daar vindt de cliënt op de juiste wijze te begeleiden.

Het is een zeer praktische en ervaringsgerichte cursus waarbij je de relaxatie- en meditatietechnieken op de juiste manier in de praktijk leert brengen. Drie basismethodes komen hierbij aan bod: passieve relaxatie, actieve relaxatie en visualisatie. Met deze technieken ga je reeds vanaf de eerste lesdag aan de slag. Het is een leerproces van zes maanden waarbij de evolutie duidelijk zichtbaar wordt. Je leert steeds meer vertrouwen te krijgen in de eigen capaciteiten om cliënten succesvol te ontspannen.

Uiteindelijk kan relaxatie-meditatiebegeleiding als een onmisbaar deel van de beroepsactiviteit worden ervaren dat bovendien veel voldoening met zich meebrengt.

DATA SCHOOLJAAR 2023/2024:
donderdag 21 december 2023, 14 maart, 16 mei en 13 juni 2024

LESTIJDEN:
9.30u tot 16.00u (middagpauze van 12u15 tot 13u15)

LESLOCATIE:
Abdij van Tongerlo, Abdijstraat 40, 2260 Tongerlo (voor gps: Geneinde1, Tongerlo)

DOCENTE:
Maaike Devos