Mireille Delrue

Titel van je verhaal: Een nieuwe start

Waarom studeer je aan De Levensschool: Ik had een mooie functie, auto, materieel gezien niks tekort… en toch ontbrak er iets. Ik wist niet waarom ik het allemaal nog deed, ik voelde mijn levenslust langzaam maar zeker verdwijnen. Er moest toch meer zijn in het leven? Ik miste iets. Dus ging ik op zoek. Dat iets moest dan wel interessant zijn, boeiend zijn, zin geven, me blij maken, mij het gevoel geven dat ik er een bijdrage mee kon leveren en ik wou ook mensen helpen... Vroeg ik niet te veel? Na veel denk- en zoekwerk ben ik op de opendeurdag van de Levensschool terecht gekomen. Na een korte uitleg van Rob Vaes wist ik het heel zeker: dit moest ik gaan doen! Ik heb mij zonder een moment te twijfelen ingeschreven en voor mij is dit een van de beste beslissingen geweest die ik ooit heb genomen.

Wat heb je er geleerd?: Ik heb zoveel geleerd in de Levensschool die voor mij van onschatbare waarde is. Ik kijk elke week opnieuw uit naar de les. Het is elke keer opnieuw boeiend en de lesgevers zijn stuk voor stuk inspirerende mensen met heel veel ervaring en kennis. Ik zie nu hoe ingenieus ons lichaam in elkaar zit. Ik heb ook geleerd dat we zelf verantwoordelijkheid moeten nemen voor onze gezondheid en voor wat er gebeurt in ons leven

Wat wil je doorgeven?: Je kan zelf zoveel meer doen dan je in eerste instantie zou denken. Niet alleen om gezond te blijven, maar ook om veranderingen in je leven aan te brengen. Neem zelf die verantwoordelijkheid op, laat wat er gebeurt met je leven en je lijf niet zomaar aan anderen over.