Martine Prenen

De reden waarom ik heb gekozen voor De Levensschool is simpel: ik wilde een gedegen opleiding en niet zomaar een snelcursus,...

Eén die serieus verdiepte, waarbij er fatsoenlijke mensen  voor in de klas stonden die vanuit kennis en ervaring werkten.

Een school waarbij ik zeker wist dat het palet breed en gevarieerd genoeg was om me een zo goed mogelijk beeld te kunnen vormen van dat wat gezondheidsbegeleiders moeten zijn én moeten kunnen en weten.

Dat dat ook een hoop stage uren en - naast de meer dan 800 lesuren - ook nog wilde zeggen dat ik veel thuis moest studeren was soms wel effe slikken. Ik geef toe dat gebeurde soms letterlijk tussen de (gezonde bio-)soep en de patatten… En eerlijk gezegd, de opleiding is zeker géén makkie. Ik herinner me nog levendig onze eerste les anatomie, waarbij de lerares ons toesprak met Latijnse benamingen!!! Hellup!!!

Maar als je als volwassen mens voor deze opleiding kiest dan merkt je dat diegene die er écht voor gaan er ook echt komen, zelfs die met 'examenvrees' (ik beken).

De levensschool verdient z'n naam, ze bezorgt je als leerling niet alleen een vier jaar durende reis doorheen al wat een mens kan ondersteunen in een fijn leven. Ze versterkt daardoor ook je eigen innerlijke dokter én je geest, want deze opleiding kruipt letterlijk onder je vel, je komt jezelf af en toe écht tegen, je klas wordt een tweede familie, hen loslaten was moeilijk.

Ik kan iedereen die zoekt naar een opleiding waarna hij mensen kan ondersteunen en begeleiden tot een fijner leven, aansporen om zeker een kijkje te gaan nemen op De Levensschool in de abdij van Tongerlo. De oase van rust die daar heerst , in combinatie met het bad van kennis en wijsheid dat ze je op de Levensschool geven is een groots cadeau.

Mijn eerste boek "live, love & laugh" is daar op de schoolbanken geboren, ik laat m'n boekenkind nu los en hoop dat het iedereen mag raken en stimuleren tot een fijner leven!!

Mar10 Prenen