Maaike Devos

Ons lichaam kan ons zelf tonen waar het 'vast' zit.

Mijn eigen pad verliep beroepsmatig niet echt zoals ik het voor ogen had. Als licentiate lichamelijke opvoeding had ik niet de bedoeling les te geven, maar door een vervanging rolde ik in het onderwijssysteem. Na tien jaar vol enthousiasme lesgeven in bijna twintig scholen, maar zonder 'vaste' school sluimerde een gevoel van frustratie in mij.  Ik besloot uit het onderwijs te stappen.  Wat ik zou doen, dat wist ik niet, maar het stond vast dat ik me niet langer in de slachtofferrol zou wentelen en zelf mijn ‘werk’ zou ‘maken’.

Door grote interesse in massage en nieuwsgierigheid naar voetreflexologie kwam ik op de Levensschool terecht. Al gauw werd duidelijk dat de opleiding tot gezondheidsconsulent veel meer was dan enkel superinteressante vakken.  Het werd een boeiend persoonlijk groeiproces.

In het begin van het tweede jaar startte ik met mijn bewegingsaanbod binnen een groepspraktijk, combineerde het tweede en derde jaar. en vanaf les 1 van voetreflexologie heeft de kracht van de voeten mij niet meer losgelaten.  Ik voelde dat puur het fysieke aspect alleen niet meer klopte voor mij.  Stilaan werd mijn praktijkaanbod uitgebreid met dieptemassage en voetreflexologie als technieken uit de complementaire gezondheidszorg.  De beweegsessies worden vanuit een integrale visie gegeven.

Sinds 2017 geef ik de module Sport & beweging aan De Levensschool.  Zalig hoe dat de (onderwijs) cirkel voor mij rond maakt.

September 2018 werd op mijn thuislocatie de praktijkunit gerealiseerd.  De logische stap om in een oase van rust meer vanuit de eigen energie te kunnen begeleiden.  Van hieruit heb ik nog altijd dicht contact en samenwerking met enkele van mijn collega's van op De Levensschool.  De wekelijkse cappucino (mét slagroom ;-) over de middag toen we nog een wekelijkse lesdag hadden samen moet een sterk fundament gelegd hebben...

www.fun-dament.be