Joke Dirckx

Titel van je verhaal: "Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in het laatste." Albert Einstein

Waarom studeer je aan De Levensschool:

De Levensschool is toevallig op mijn weg gekomen. Een nicht vertelde mij er over, en, ik wist binnen de 5 minuten dat ik daar ook les wilde volgen. De veelzijdigheid van de verschillende modules en de holistische visie maakten het gevoel compleet. De voorbije jaren heb ik een lange weg afgelegd om te genezen van fibromyalgie. Na de diagnose met bijbehorende boodschappen zoals 'chronisch', 'levenslang pijnstillers nemen', 'niet meer voltijds kunnen werken', sprak ik onder andere deze twee zinnen uit: het leven leert me hier een flinke les en als ik ziek kan worden kan ik ook genezen. Aan De Levensschool valt heel de puzzel in elkaar, nu moet ik niet meer overal zoeken naar informatie. Intussen ben ik al helemaal genezen en voel ik me beter dan ooit, mede dankzij de ondersteuning vanuit vakken als anatomie, voedingsleer, micronutriënten en levenslessen.

Wat heb je er geleerd?:

Wat ik vooral leer is om nog beter te luisteren naar wat ik eigenlijk al weet, om te worden wie ik ben. Het is een heerlijk gevoel dat ik kan blijven groeien, ik heb nog zoveel te leren en te ontdekken. De Levensschool biedt me een hoop kennis die ik nog nergens anders zo goed uitgelegd kreeg. Het ondersteunt me ook om anderen te helpen, want door de bagage die ik krijg kan ik beter uitleggen waarom die voeding net zo belangrijk is bijvoorbeeld, en hoe ontspannen en goed slapen de eerste stap richting genezing kunnen zijn.

Wat wil je doorgeven?:

Graag geef ik door dat ieder het waard is om zichzelf ten volle te kunnen realiseren.
En dat je er kan aan beginnen door het gewoon te doen, stap voor stap. Je hoeft jezelf niet te veranderen, je kan jezelf wel vollediger ontdekken.
Ten slotte: mild zijn voor jezelf en anderen maakt het allemaal veel rustiger en vreugdevoller.