JAARTRAJECT ORTHOMOLECULAIR VOEDINGSCOACH

Gezonde voeding is één van de voornaamste pijlers van de complementaire gezondheidszorg

“Maak van uw voedsel uw medicijn” zei de Griekse arts Hippocrates al rond het jaar 400 v.Chr.

Ben je geïnteresseerd in alles wat met voeding te maken heeft? Wij bieden de volgende mogelijkheden:

• Het jaartraject orthomoleculair voedingscoach: dit jaartraject is vooral bedoeld voor mensen die reeds een vooropleiding hebben gevolgd als hulpverlener in de (natuurlijke) gezondheidszorg en die hun activiteiten willen uitbreiden met een grondige kennis van voeding, voedingssupplementen en kruidenpreparaten, maar ook voor mensen die alles willen weten over voeding maar niet per se beroepsdoelstellingen hebben. Voorkennis van anatomie is aangewezen.

In dit jaartraject komen de volgende vakken aan bod:
    - micronutriëntenleer
    - suiker & zoetstoffen
    - kennismaking met voedingssystemen
    orthomoleculaire leer

EN

• De tweejarige opleiding tot orthomoleculair voedingscoach: deze opleiding leidt tot het behalen van het diploma van orthomoleculair voedingscoach. Dit is de aangewezen opleiding voor mensen die beroepsmatig aan de slag willen gaan met het geven van adviezen over gezonde voeding & voedingssupplementen en gezonde leefstijl, en die nog geen basisopleiding hebben gevolgd in de (natuurlijke) gezondheidszorg. In deze opleiding komen naast alle vakken over voeding ook de nodige ondersteunende vakken aan bod zoals anatomie/fysiologie, wetgeving & deontologie, inzicht in ziekte en gezondheid, enz,... die jou de essentiële bagage meegeven om als hulpverlener aan de slag te kunnen gaan.

De opleiding omvat:

1. het jaartraject orthomoleculair voedingscoach én

2. het basisjaar natuurlijke gezondheidszorg

Info over deze tweejarige opleiding: opleiding orthomoleculair voedingscoach

Programma: lesrooster jaartraject orthomoleculair voedingscoach 2023/2024

Lesgeld: 2229 euro

Lesdagen: donderdagen OF zaterdag, je kiest voor één van beide lesdagen, telkens van 9.30u tot 16.00u

Leslocatie: Abdij van Tongerlo, Abdijstraat 40, 2260 Tongerlo (adres voor GPS: Geneinde 1, 2260 Westerlo)

Inschrijven: online via de website: https://inschrijven.levensschool.be/login

Het jaartraject orthomoleculair voedingscoach vormt net als alle andere jaartrajecten een onderdeel van onze vierjarige opleiding tot gezondheidsconsulent. Je kunt dus na dit jaartraject de andere trajecten volgen als je het diploma van gezondheidsconsulent wilt behalen.

Video: