Ilse Schalenbourg

Titel van je verhaal: Waarom leven we, als het niet is om elkaars leven draaglijker te maken....

Waarom studeerde je aan De Levensschool:  Op mijn 32ste was ik op een punt in mijn leven gekomen dat ik me vragen begon te stellen over het verdere verloop van mijn leven. Ik was een jonge mama van 3 kinderen, gelukkig getrouwd maar toch ontbrak er iets.   Ik was naast mijn administratieve job op zoek naar meer zingeving in mijn leven. Via mijn kinderen ben ik in contact gekomen met andere vormen van gezondheidheidsbegeleiding: o.a. aromatherapie, Bachbloesems, voetreflexologie en homeopathie.   Hierdoor werd mijn nieuwsgierigheid naar deze vormen van gezondheidsbegeleiding geprikkeld.   Ik heb even getwijfeld tussen de 5-jarige homeopathie opleiding in Leuven of de Levensschool.  Ik ben dankbaar dat mijn homeopaat mij uiteindelijk doorverwezen heeft naar de Levensschool.   Hij was van mening dat een bredere opleiding je meer mogelijkheden biedt om mensen te begeleiden en dat je dan ook gaandeweg beter kan ontdekken waar je echte passie en talenten liggen.   Vooral de aandacht voor de totale mens in de opleiding (fysiek, emotioneel, mentaal en spiritueel) en de rustgevende locatie heeft me voor de Levensschool doen kiezen.  Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.  De keuze voor deze opleiding bleek het begin van mijn tweede leven.

Wat heb je er geleerd?: Met grote dankbaarheid kijk ik terug naar de 4 jarige opleiding “gezondheidsbegeleider”.  Ik vond het vooral boeiend hoe het ook een echte “levensschool” gebleken is. De eerste 2 jaren volgen de theoretische lessen elkaar in een snel tempo op, vanaf het derde jaar komen er heel wat praktische lessen en tools aan bod (voetreflexologie, massage, etc..), en het vierde jaar laat je nog wat meer verdiepen in het bewust-zijn.  Ik heb er naast theorie ook heel veel (levens)kennis opgedaan.  Deze opleiding en het samen onderweg zijn met medestudenten, zorgt sowieso voor meer zelfbewustzijn, spirituele groei en verbondenheid.   Ik ben dankbaar dat ik op deze manier mijn passie voor fysieke ondersteuning via massage, voetreflex ontdekt heb.  Zij blijken nu voor mij de ingangspoort voor diepgaande gesprekken met mijn cliënten over de zingeving en strubbelingen van het leven.

Wat wil je doorgeven?:  Ik ben vooral dankbaar dat ik de stap naar mijn eigen praktijk gezondheidsbegeleiding Levensbloesem heb durven zetten en hierdoor nu mensen via diverse methoden kan begeleiden op hun persoonlijke pad. Ik voel dat het mijn passie is om samen met mensen op weg te gaan naar een betere  gezondheid, meer levensvreugde en levenskracht.

www.levensbloesem.be