Hilde Serré

Hoe ik de weg vond naar De Levensschool en hem bewandelde:

Ik ben gehuwd, moeder van vier dochters en werkte vele jaren bij een verzekeringsmaatschappij.

Mijn man had al sinds zijn 21ste last van zware astmatische aanvallen. Mijn gezondheid was optimaal geweest, maar op mijn 35ste bezweek ik onder het gewicht van een rugzak die ik gevuld had met een massa emotionele ladingen. Ik was letterlijk en figuurlijk uit evenwicht geraakt. Door de uitputting viel mijn deeltijdse loopbaan nauwelijks nog te combineren met de opvoeding van mijn kinderen. De gezondheidstoestand van mijn man was ondertussen zo erg geworden dat het gezin eronder leed. Artsen en professoren zaten met hun handen in het haar en met de uitspraak ‘We zien geen andere oplossing dan de medicatie die je nu neemt’, konden we het ziekenhuis verlaten.

Maar toeval bestaat niet en er kwamen mensen op ons pad die ons de weg wezen naar alternatieve hulpverleners. En eens op dit pad, was er geen weg meer terug! Door ondersteuning met homeopathie verbeterde de gezondheidstoestand van mijn man gestaag. Ik had ondertussen ontdekt dat ik een HSP ben waardoor ik niet alleen mijn eigen emoties voelde, maar ook heel wat dingen ‘zag’ en ‘voelde’ van anderen. Ook ik ondervond veel baat bij homeopathie.

In 2000 volgde ik samen met mijn man een cursus bloesemremedies (Bach, Living Light, de Nederlandse,...) Ik ging hiermee zelf aan de slag en bereidde de geschikte combinaties waarvan slechts 4x per dag 4 druppeltjes werden genomen. Een wonder wat bloesemremedies met je kunnen doen! Het opruimen en loslaten van oude, vastgeroeste emoties maakten weer een wereld van verschil in onze gezondheid. Vrienden en kennissen begonnen langs te komen om geholpen te worden, maar het leek me niet verstandig om zonder stevige basiskennis van anatomie, pathologie, enz. hiermee door te gaan. Ik wilde graag een degelijke opleiding volgen en ‘spiritualiteit’ (zonder zweverigheid) was voor mij een belangrijke vereiste.

In 2006 nam ik, na vijf jaar loopbaanonderbreking, ontslag. Ik had dé school gevonden die bij me paste: De Levensschool te Tongerlo.
Na de eerste lesweek van de vierjarige opleiding dacht ik: ‘Waar ben ik aan begonnen?’ Deze gedachte was van heel korte duur, want er ging werkelijk een nieuwe wereld voor me open. Rob Vaes en zijn team bekwame docenten gaven vol passie les: voedingsleer, kruidenleer, communicatie, psychologie, iriscopie, massage, voetreflexologie, levenslessen, relaxatie, enz. Kort samengevat: alles wat je nodig hebt om de mens in zijn geheel te ondersteunen.

Vier jaar later en slechts één lesdag gemist (wegens vakantie), verliet ik de school met een gans nieuwe rugzak, maar nu één vol opgedane (basis)kennis. En deze kennis gebruik ik nu in mijn praktijk voor integrale gezondheidsbegeleiding ‘Larimar’.

Het proefstuk dat ik maakte ter afronding van de opleiding tot gezondheidsconsulent herwerkte ik tot het boek ‘De mandala: de weerspiegeling van de ziel’. Zo kan ik de twee jaar durende studie die ik deed rond de diepgaande en helende werking van het intuïtief mandalatekenen delen met anderen via het boek en de cursussen die ik hierover geef. De intuïtief getekende mandala leert ons lessen over (zelf)bewustwording, want: ‘geen genezing zonder bewustwording’.

De Levensschool was een mooi, leerrijk en spiritueel pad om te bewandelen.
Mijn man volgde mij op deze weg. Sinds september 2011 volgt hij de éénjarige opleiding tot wellnesscoach.

De verbondenheid met De Levensschool blijft, mede door de talrijke toffe vriendschappen die daaruit voortvloeiden.

De Levensschool is een aanrader voor iedereen die onderweg is ... en dat zijn we tenslotte toch allemaal!

Hilde Serré

LARIMAR
Praktijk voor integrale gezondheidsbegeleiding www.larimar.be
info@larimar.be