Guy Bovijn

Op het moment dat ik de cursus “gezondheidsconsulent” aan de levensschool startte, werkte ik reeds 15 jaren in de financiële wereld en was ik reeds enige tijd op zoek naar een “ alternatieve “ opleiding. Het mocht echter niet ‘ te zweverig ‘ zijn en het mocht ook niet te nauw aansluiten bij een pure academische opleiding.

Mijn vriendin kwam toevallig, nu weet ik dat toevalligheden niet bestaan ☺, op de site terecht van de Levensschool. Zij speelde mij die informatie door en na een telefoontje met Rob Vaes  was ik verkocht. Ik twijfelde nog wel, maar dat is eigen aan het beestje, maar ik heb voor de eerste maal in mijn leven ( !! ) een opleiding met volle goesting en met 150% motivatie gevolgd. Ik heb op die 4 jaar tijd welgeteld 1 les gemist en dat was de allereerste les omdat ik toen nog niet ingeschreven was.

Het was geen evidente opleiding voor een economist die nog eens voltijds werkte en die eigenlijk weinig of niets afwist van anatomie, pathologie, homeopathie, gespreksbegeleiding, kruiden etc.

Maar dankzij mijn motivatie, dankzij mijn vriendin die veel van de huishoudelijke taakjes overnam (vond ik eigenlijk niet zo erg ☺) maar ook dankzij de zeer boeiende lessen en de goede sfeer die er onder de studenten was zijn die 4 jaar voorbij gevlogen. Wat eerst een zeer lange opleiding bleek te gaan worden, is uiteindelijk te kort bevonden geweest. Ik had gerust nog een 5dejaar willen/kunnen studeren.

Veel van hetgeen ik op school geleerd heb, pas ik nu toe op mijn eigen en mijn onmiddellijke omgeving ( gezonde voeding – kruiden – vitaminen – sapkuren – homeopathie – bachbloessems ) en ook collega’s komen om raad vragen.

Ook de combinatie werk – opleiding vond ik boeiend. Enerzijds ging ik werken en zat ik tussen de cijfers en soms koele aanpak van menselijke tragedies en anderzijds ging ik naar de Levensschool die ervoor zorgde dat mijn Yin en Yang in balans bleef.

Last but not least heb ik ook een heleboel mensen ontmoet met dezelfde interesses als ik en dat is in de huidige wereld ook niet steeds evident om te vinden. Ik heb tijdens mijn opleiding dus ook een hele reeks interessante mensen ontmoet en ik heb er zelf een aantal vriend(in)en aan over gehouden.

Kortom een aanrader en een echte levenservaring !

Guy Bovijn, 2010