Gerd Gilbert

Titel van je verhaal: Mijn passie gevonden

Waarom studeer je aan De Levensschool:

Ik heb palliatieve zorg gedaan voor mijn meterke in 2001. Ze is aan longkanker bij mij thuis gestorven. Dat ik dit voor haar mocht doen, daar ben ik eeuwig dankbaar voor. Het mooie afscheid heeft me zoveel voldoening gegeven, dat ik ook voor anderen iets wou leren waardoor ze zich beter zouden kunnen voelen. Na een zoektocht van 6 jaar is De Levensschool op mijn pad gekomen. Na een kwartiertje in de eerste les anatomie werd het me duidelijk, hier zit ik op mijn plaats, dit is wat ik wil.

Wat heb je er geleerd?:

Ik heb in de eerste plaatst mezelf leren kennen, met mijn goede maar ook mindere kanten. Ik heb geleerd om beter voor mezelf te zorgen. Dat we voor 99,99% ons leven zelf in handen hebben. Ik doel hiermee op onze voeding die we in ons lichaam stoppen. Door de lessen aan De Levensschool at ik gezonder en daarmee verdwenen mijn hoofdpijn en migraines. Nu weet ik dat ik dit kan vermijden. Door gezonder te eten, door in het nu te leven en me niet meer druk te maken om allerlei kleine dingen. Mijn reactie op anderen is ook heel belangrijk. Ik laat hen hun leven leiden en ik leef het mijne.
Je bepaalt zelf of je goed of slecht gezind opstaat ’s ochtends. Je hebt die keuze, elke dag.
Ik heb geleerd dat ik helemaal mezelf mag zijn en dat ik niet meer hoef te leven in functie van anderen, van mijn huisgenoten, of werk enz. Ik heb het heft in eigen handen en daar geniet ik elke dag van.
Ik heb mijn passie gevonden in De Levensschool: voetreflexologie. Dat mag ik elke dag toepassen bij mijn klanten en daar ben ik alle docenten en Rob en Nicole nog elke dag dankbaar voor!

Wat wil je doorgeven?:

Ieder maakt zijn eigen weg, dat doen we zelf. Maar we hebben af en toe ondersteuning nodig om ons op weg te helpen. Voor mij was en is De Levensschool die ondersteuning geweest die mij op weg heeft geholpen om mezelf te vinden en anderen nu ook te kunnen ondersteunen om hun eigen weg te volgen.
Ik wil graag mensen helpen om een beetje meer bewust te zijn. En hen tonen dat we heel veel zelf kunnen en dat de wijsheid om dit te doen bij ieder van ons vanbinnen zit.

Publicatie: Hierbij geef je toestemming om je verhaal te publiceren op deze website.