Evy Somers

Kracht voor mijn gezondheid!

Waarom studeer je aan De Levensschool? na een vreselijke periode van buikklachten en pijn zei de gastro-enteroloog dat ik prikkelbare darmsyndroom had, mogelijk door stress, en dat ik er maar mee moest leren leven.  Maar hoe doe je dat?  Het darmsparend dieet dat de arts me gaf, heb ik naast me neergelegd want ik wist dat wat daarop stond (wit brood, sandwiches, …) mijn klachten alleen maar zou verergeren.  Mijn interesse was geprikkeld om meer te leren over gezondheid en gezonde voeding en na wat opzoekwerk, kwam ik bij de Levensschool terecht.  Tijdens de opendeurdag werd duidelijk dat dit precies was wat ik zocht en schreef ik me meteen vol enthousiasme in voor de vierjarige opleiding.  Want als we iets doen, doen we het meteen goed!

Wat heb je er geleerd? Tijdens mijn parcours in de Levensschool heb ik ontzettend veel bijgeleerd over gezonde voeding, maar ook hoe mijn lichaam werkt en dat ook ontspanning erg belangrijk kan zijn als het om je spijsvertering e.d. gaat.  Alles wat ik leerde, ben ik gaan integreren in mijn leven en jawel, mijn klachten verminderden enorm.  De opleiding bleek me op het lijf geschreven en het werden vier fantastische jaren waarin ik mezelf enorm heb kunnen verrijken en mijn gezondheid de kracht heb kunnen gegeven die nodig was om die prikkelbare darm onder controle te krijgen.  Geheel onverwacht kreeg ik ook meer inzicht in mezelf en wat ik precies wil in het leven.  Dit alles heeft er toe geleid dat ik mijn stressvolle job in de maritieme sector vaarwel heb gezegd en intussen ook een eigen praktijk in bijberoep heb als gezondheidsconsulente.  Mijn praktijk Saludable (wat Spaans is voor heilzaam en geneeskrachtig) is mij enorm dierbaar, een plek waar ik anderen kan helpen om hun gezondheid kracht te geven.  Dit doe ik door middel van voetreflexologie, ontspannende massage, dieptemassage en Bachbloesemadvies.  De kracht die ik daar zelf uit put en de voldoening die ik ervan krijg, zijn mijn drijfveren om elke keer een stapje verder te gaan, een stapje dichter bij een krachtige gezondheid en een krachtige ik.

Wat wil je doorgeven?Ik kan de opleiding absoluut aanraden voor iedereen die op zoek is naar een betere gezondheid.  Je komt dichter bij jezelf, leert je eigen grenzen kennen en respecteren en gaat een stuk gezonder door het leven.  Wat wil een mens nog meer?  Voor mij was het de redding die ik zocht en daar ben ik de Levensschool maar zeker ook mijn medestudenten enorm dankbaar voor.  Want een vierjarige opleiding lijkt een hele dobber maar je hebt allemaal gelijkgestemden rond je en gaat samen op weg.  Hierdoor waren de lesdagen voor mij steeds quality time en ik heb er vrienden voor het leven gemaakt.   Het was een fantastische tijd en ik zou het zo opnieuw doen!

Meer informatie over mijn praktijk vind je op de website www.saludable.be