Elke Warmoes

Titel van je verhaal: Searching for wholeness

Waarom studeer je aan De Levensschool: Als psychomotorisch therapeut, moeder en vrouw raakte ik het overzicht kwijt.
Beroepsmatig opgeleid aan de KUL, raakte ik in de knoop met het analytisch en symptomatisch denken.
Er doken steeds meer leemtes op in mijn ontwikkeling en bij het begeleiden van mijn patiënten. Mijn honger naar meer invulling bleef groeien. Er was meer, veel meer, dat voelde ik. Ik werd zoekende... en zo kwam de Levensschool op mijn pad

Wat heb je er geleerd?: Voor de stevige fundering van vakken als anatomie en pathologie werd ik vrijgesteld omwille van mijn paramedische opleiding. Deze vakken zijn prominent aanwezig en een levensnoodzakelijke kapstok om op verder te bouwen. De vrijstellingen maakten het voor mij mogelijk om de moeilijke oefening te maken en de balans te vinden, tussen gezin, job, zelfontwikkeling en bewustzijnsverruiming.
De deuren naar bewustzijnsverruiming werden al tijdens de eerste les, in het eerste jaar opengegooid. Het voelde als thuiskomen. Ik zit nog maar in het tweede jaar, maar mijn manier van mensen benaderen, naar anderen en mezelf kijken is al sterk geëvolueerd. De integratie is in volle gang.

Wat wil je doorgeven?: Aan mijn patiënten wil ik het lief zijn voor jezelf doorgeven. Hun kern aanraken, hun kracht laten voelen, hun zelfgenezend vermogen triggeren. Wat ik aan de Levensschool leer, integreer ik in mijn therapie. Het is een prachtige aanvulling en zeker geen contradictie met de conventionele behandelingsmethoden.
Mijn gezin neem ik graag mee op mijn reis naar steeds meer bewustwording, met alle respect voor ieders tempo en met alle liefde die ik in me heb. <3