CONSTITUTIEBEPALING: IRISCOPIE

De natuurvoedingsleer is een universeel systeem dat kan toegepast worden op alle mensen.
Toch is ieder individu verschillend en dus moet voeding geïndividualiseerd worden. Sommige mensen hebben méér nodig van bepaalde voedingsstoffen of zijn gevoeliger voor bepaalde ‘dieetfouten’ dan anderen.

In deze cursus leren we de universele natuurvoeding afstemmen op de specieke behoeften van een individu.

• We beginnen met een beknopte anatomie van het menselijk oog.
  • Daarna leren we, door het bestuderen van het oog (de iris), het constitutietype van een individu te bepalen.
  • Vervolgens worden de specifieke voedingsbehoeften en gevoeligheden van de verschillende constitutietypes uiteengezet.

We bespreken de aangepaste voeding voor:

• Het Lymfatische type
  • Het Neurogene type
  • Het Hematogene type
  • Het Biliaire type
  • Het Bindweefselzwakke type
  • Het Hydrogene type
  • Het Larviert-tetanische type
  • Het Lipemische type
  • Het Urinezure type

Deze lessenreeks is ook digitaal, geheel op eigen tempo te volgen. Stuur na je inschrijving&betaling een mail naar info@levensschool.be en ontvang de link naar de lessen zodat je kunt starten wanneer je wenst (je ontvangt dan ook info over het cursusboek en de prijs hiervan).

DATA SCHOOLJAAR 2023/2024
donderdag 6 en 13 juni 2024

LESTIJDEN:
9.30u tot 16.00u (middagpauze van 12u15 tot 13u15)

LESLOCATIE:
Abdij van Tongerlo, Abdijstraat 40, 2260 Tongerlo (voor gps: Geneinde1, Tongerlo)

DOCENT:
Rob Vaes