Mariet Vandersanden

Titel van je verhaal: Een wedergeboorte, de start van een nieuw begin...

Waarom studeer je aan De Levensschool: Ik was rond mijn 40ste op zoek naar "De zin van mijn leven". Gedurende 10 jaar volgde de ene depressie de andere op en kwam ik tenslotte terecht in de psychiatrie.
Begin 2009 volgde ik een opleiding 'Voetreflexologie'. Er gebeurde zoveel met mij dat ik dieper wilde graven naar het 'waarom' ervan. Op zoek naar antwoorden stelde mijn toenmalige docente de Levensschool voor en zo kwam ik er dan ook terecht. Bij het zien van de vakken voelde ik mij enorm enthousiast en de eerste lesdag besefte ik dat dit de juiste opleiding voor mij was. Dat ik de kans kreeg om de opleiding te volgen, was het mooiste geschenk dat mij kon overkomen.

Wat heb je er geleerd?: In de eerste helft van het eerste jaar (tijdens de Levenslessen) besefte ik al vlug dat ik heel verbitterd was door de pijnen en ellende van mijn verleden. Dat was een enorme confrontatie voor mij.
Een diep verlangen om 'gelukkig' te zijn, maakte zich van mij meester en ik besloot toen om er alles voor te doen om die droom te verwezenlijken.

Zonder uitzondering heeft ieder vak en elke docent, gedurende die 4 jaren, zijn of haar steentje bijgedragen tot mijn genezingsproces.

Nu, meer dan zes jaar later, voel ik mij intens gelukkig, vreugdevol en vol energie, genietend van alles wat het leven mij te bieden heeft. Ik ben de Levensschool dankbaar dat ze mij de dingen heeft aangereikt die ik nodig had om te worden wie ik nu ben, en dat op een natuurlijke manier. Ik heb in november 2018 mijn diploma behaald.

Wat wil je doorgeven?: Ieder van ons is een klein deeltje van een groter geheel. Zoals één druppeltje water deel uit maakt van een grote oceaan.

Door meer bewust, liefdevol en zonder oordeel naar onszelf, de ander en het leven te kijken, verandert er veel in de positieve zin. Zo dragen wij elk ons steentje bij en bouwen we samen aan een mooie en rechtvaardige wereld.