Leon Cools

Van winkelier naar gezondheidsbegeleider

Omdat ik in mijn natuurvoedingswinkel veel vragen kreeg over gezondheid en voeding en kruiden ben ik op zoek gegaan naar goede informatie.
Zoals zo dikwijls hielp het 'toeval' mij via een vriend en een brochure van De Levensschool. Vier jaar vond ik wel erg lang, maar een opendeurdag kon me van de kwaliteit overtuigen en dus ging ik ervoor.

Ik heb vele fijne mensen leren kennen op school en ik heb er enkele goede vrienden aan overgehouden. Het studeren zelf viel wel mee maar de combinatie werk-huishouden-studeren was wel heftig. Maar een dag op de abdij (op school) voelde altijd als een dag vakantie (geen winkel, GSM uit).
De lessen voetreflexologie zetten mijn wereld op z'n kop: dit wou ik later écht gaan doen! Dus winkel verkocht en een praktijk gestart. Simpelweg een kamer in mijn huis omgetoverd tot een werkruimte met een comfortabele stoel voor de massages en een zithoekje voor het gesprek. In het begin was dat financieel niet makkelijk maar ondertussen lukt dat al aardig. Het is ook iets wat ik kan blijven doen, ook na mijn 65 ste, want ik ben niet van plan om in de zetel te gaan zitten vastroesten.

Mijn leven is een pak rustiger nu. Voetreflexologie voelt voor mij niet als werk, ik mis het zelfs als ik op verlof ben. Vrijdagavond neem ik geen afspraken aan, dan speel ik ping-pong met vrienden.

Leon Cools

Meer weten over de praktijk van Leon: www.voetweg.be