Jill VERNELEN

Titel van je verhaal: Stop dreaming your life start living your dream.

Waarom studeer je aan De Levensschool: Mijn hele leven al ben ik op zoek naar de betekenis van het leven. Niet enkel mijn bijdrage, maar ieders bijdrage. Ik heb heel wat mensen moeten afstaan door ziektes, plotse dood of een eigen keuze. Het waren vrienden, maar vaak mensen die een speciale plaats hadden in mijn hart, een belangrijk deel waren van mijn leven. Sterven is een deel van het leven, het is belangrijk om hier respectvol mee om te gaan. Het is een zandkorrel op het pad dat ik bewandel, een deel van een pad dat belangrijk is voor ieder van ons. Jaren heb ik geprobeerd om het heengaan van mijn moeder een plaats te geven, nog steeds is dat proces volop bezig. Na een gejaagd leven vol materialisme dat mij geduwd had tot op de grens van een burn-out, heb ik op tijd ingezien dat ik echt fout bezig was en moest veranderen. Ik ben beginnen luisteren naar mijn omgeving, maar vooral naar de stem binnen in mij. Het enige wat ik wist, was dat ik graag iets meer wou weten over het gegeven mens, het leven.
Een van mijn meest dierbare vriendinnen heeft mij de Levensschool aangereikt, waarvoor ik haar eeuwig dankbaar ben. Want hier vind ik mijn weg. Het overspoelt mij als zoete regen die op je gezicht dwarrelt, ik geniet van elke druppel.

Wat heb je er geleerd?: Elke dag weer leer ik iets bij van de puzzel van ons lichaam. Dat heeft zoveel levenskracht in zich, dat je ervan versteld zou staan wat voor goud we in handen hebben. Door contact met studenten en docenten gaat mijn wereld open. Mijn zaadje is geplant, de groei is volop bezig, maar één ding heb ik al geleerd: het antwoord zit in jezelf. Zodra je dat beseft is alles mogelijk. De Levensschool is zijn naam meer dan waardig, het is een school vol leven die betekenis geeft aan leven.
Ik ben vereerd dat ik les mag krijgen van zo’n geïnspireerde docenten, die zich elke dag weer 100% inzetten voor deze school.

Wat wil je doorgeven?: Stop met naar anderen te kijken, kijk naar jezelf, luister naar jezelf en dan is alles mogelijk.
Neem jouw leven terug in eigen handen. Word niet geleefd maar leef!