Bob De Backer

Bob De Backer °1950 behaalde zijn Master in de Toegepaste Economische Wetenschappen. Hij was 20 jaar lang werkzaam in de banksector.

Hij kreeg de basisopleiding in de complementaire gezondheidszorg  aan het Orshof-instituut (Neerglabbeek) en assisteerde er vervolgens nog anderhalf jaar. Hij studeerde af aan de Europese Academie voor Complementaire Gezondheidszorg en verdiepte zich verder in Bachbloesems en dieptemassage. Daarnaast behaalde hij het getuigschrift Shiatsu aan de Shiatsu-school (Antwerpen). Hij volgde ook de opleiding craniosacraaltherapie aan het Upledger Instituut en behaalde het getuigschrift  van Neurostructurele Integratietechniek. Sinds 2000 oefent hij het beroep van gezondheidsbegeleider uit in zijn eigen praktijk in Herselt. Hij is bestuurslid van de beroepsvereniging voor gezondheidsbegeleiders sinds 2002.

Sinds 2008 is hij docent deep tissue massage aan De Levensschool vzw

CV Bob de Backer