Annemie Backx

Titel van je verhaal: Doe vandaag wat je kan doen en dan komt de rest wel vanzelf

Waarom studeer je aan De Levensschool: Na het gebruik van bachbloesems en de goede resultaten ervan op mezelf en mijn kinderen, besloot ik vier jaar geleden weekendcursussen te volgen over bachbloesems. Vol enthousiasme heb ik alle trainingen gevolgd die er te volgen waren. Toch bleef er mij iets dwars zitten, mijn honger naar meer kennis, antwoorden en tools was niet voldoende gestild.
Dr. Bach geloofde stellig dat een slechte gezondheid op lichamelijk vlak, voortvloeide uit een disbalans in de geest. Om die reden is het behandelen van de geest van het grootste belang om het zieke lichaam terug gezond te krijgen. Maar ook al drink je liters bachbloesems om je emoties terug in evenwicht te krijgen, als je je gedachten niet aanpakt, blijft de disharmonie steeds terugkeren.
Maar hoe je dat dan kon aanpakken, bleef voor mij een vraag.
Tot ik in 2012 in contact kwam met het boek ‘Je wordt wat je denkt’.
Hier kreeg ik de tools in handen om je gedachten een positieve wending te laten maken. De tools die ik meekreeg ging ik voor mezelf ook toepassen. Ik begon te werken met de stickman. Geïnspireerd door Bach's visie en de praktische tools rond het omscholen en versterken van de mind ging ik op pad om mensen te begeleiden. Met deze meer holistische aanpak ging ik mensen gratis coachen door masterminds te geven. Met regelmatig positieve resultaten. Het pluspunt was dat ik sommige cliënten direct kon ondersteunen met bachbloesems. Maar ik merkte dat sommige mensen al teveel fysieke klachten hadden, waardoor ze (hoe graag ze soms ook wilden) in eerste instantie enkel op hun lichamelijke klachten gefocust waren. Ik kon mijn cliënten begrijpen door mijn eigen ervaring met mijn schouderklachten na mijn auto-ongeval. Tijdens deze zoektocht kwam ik uit bij de ondersteunende producten op basis van aloë vera.
Helaas kwam ik tot de conclusie dat mijn kennis van het lichaam niet ver genoeg reikte om hierin mensen te begeleiden en raad te geven. Tot de Levensschool mijn pad kruiste met de opleiding tot Gezondheidsconsulent.

Wat heb je er geleerd?: Ik kan nu op de 3 levels werken die door Dr. Bach aangehaald werden. We brengen de emoties in balans door het gebruik van de bachbloesems. Zodra de emoties in balans zijn, kunnen we werken aan een positieve mindset en fysieke klachten wegnemen door de tools die we aangereikt krijgen als gezondheidsconsulent.

Wat wil je doorgeven?: Voor mij was de Levensschool een gevoel van thuiskomen. Je leert er verder te kijken dan de ziekte. Hier krijg je tools aangereikt om een gezonde levensstijl op te bouwen, waardoor je sterker bent, mentaal en fysiek.