Ann Wouters

Titel van je verhaal: Everything happens for a reason. If you get a chance, take it. If it changes your life, let it.

Waarom studeer je aan De Levensschool:
Drie jaar geleden heb ik de keuze gemaakt om aan de Levensschool te beginnen. Naast de klassieke opleidingen die ik al gevolgd had, in de paramedische sector, wou ik mij meer verdiepen in complementaire methoden. Er was niet echt één specifiek vak dat me interesseerde, alle vakken leken me boeiend en de moeite waard om er meer over te weten. Dus schreef ik mij in voor het volledige programma. Zo kon ik me verdiepen in het totale aspect van de gezondheid van de mens.

Wat heb je er geleerd?: Van in het begin voelde ik dat ik juist was met mijn keuze om hier les te volgen. Het klopte helemaal met wat ik wou weten en leren. Ik werd bewuster van mezelf, mijn omgeving en mijn keuzes. Lichamelijke klachten kunnen een invloed hebben op je mentale welzijn en omgekeerd kunnen emotionele toestanden ook je fysieke gezondheid beïnvloeden.

Wat wil je doorgeven?: Er zijn zoveel mogelijkheden om je gezondheid te verbeteren en te behouden. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen lichaam en hebt je eigen leven in handen, hoe moeilijk dat soms ook is. Blijf vertrouwen in je eigen capaciteiten en wees je bewust van je lichaam en de boodschappen die het je geeft.

De holistische benadering van de gezondheidsbegeleiders om je gezondheid en levenskwaliteit te verbeteren en behouden, is een zeer waardevolle aanvulling op therapieën die zijn voorgesteld door de arts.